onsdag 17 juni 2009

helgen i bilder... lördag

Helgen i regn började med en tur till Qvartinge antik. Dom har hur mycket prylar som helst i en STOR lada. Bäst är avdelningen för 1900-tals grejer, jag blev sugen på en hel del men jag lät bli. Hittade bla. min brors gamla soffa, vardagsrumsbord och skrivbord! Inte billigt men snyggt!


Väldigt mycket plastprylar, italienskt 50-tal. Det får mitt hjärta att slå lite extra hårt. Den rosa tvättförvaringen hade gjort sig bra i mitt badrum.

Min brors gamla skrivbord, italienskt 50-tal för Knoll.


Sen fortsatte det till ett regnigt men mysigt Mariefred. Bra att komma en regnig dag för då slapp man turisterna!


Mysigt café...

...med otroligt goda räkmackor!

På kvällen begav vi oss till Prinsens champagnebar Brut. Det sägs ju att den bästa champagnen är kall, torr och gratis och det var den här :)

Anklever till förrätt

Moules marniere till varmrätt. Sen fortsatte kvällen i baren på 1900 tills dom stängde kl. 02. Det gick att göra en regnig dag till en bra dag!

3 kommentarer:

Carolina Sins sa...

Den där loppisen ser ju väldigt intressant ut!
Din klänning var söt! Har också provat den!

Karin sa...

Loppisen är super! Den kombineras med fördel ihop med kakbuffén på Taxinge slott :) Vi kanske kan åka nån dag i sommar?

Carolina Sins sa...

Låter kul!
Frågan är om inte kakbuffèn lockar ännu lite mer :-)