torsdag 11 november 2010

Alla helgons helg

Började med frukost bestående av youghurt med hjärtformad musli, juice och smörgås.

Sydde jag klart kuddarna till soffan i Svenskt Tenn tygerna Manhattan och Windows.

Gibson och Morris tyckte att de blev riktigt fina och såg mjuka och sköna ut. Perfekta att ligga på i solen.

Sen mötte jag upp mamma och gick på nya Cupcake Sthlm på S:t eriksgatan 86. Bara tre bord finns det men vi hade tur och fick ett av dom.

Det finns säkert 20 olika sorter att välja på och olika storlekar. Vi valde de små så vi kunde prova flera. Jag tog kokos, björnbär och rocky road.

Tog en promenad till Norra begravningsplatsen där vi la krans och tände ljus för pappa i minneslunden.

Det var så fint när solen började gå ner men kyrkogården ändå badade i ljus.

Vi träffade min bror med familj och åt en korv.

Hittade dyra men fina stolar på en antikaffär som jag köpte. Precis sånna jag tänkt mig för att få en stilmix med vårt vita marmorbord i köket. De är från 1880 och har stått hos nån tant i en östermalmsvåning. I superskick med röd sammets orginalklädsel.

Fina detaljer med fåglar, blad och knappar i den klädda ryggen.

Jag begår helgerån och målar om stolarna i vitt. Resultatet kommer senare!

2 kommentarer:

Carolina Sins sa...

Å, så fina! .)
De ser dessutom väldigt mjuka och sköna att slå ner rumpan på!

Karin sa...

De fick flytta in i köket igår och det blev riktigt fint :)