onsdag 17 november 2010

Bröllopet förberedelserna

Nu äntligen lite bilder från bröllopet såhär 2 ½ månad efter den stora dagen. Vi har hunnit vara borta en månad på bröllopsresa och fått vänta lite på att bästa fotograf Jenny Drakenlind skulle fixa iordning bilderna men nu har vi fått dom och jag kan visa ett urval här.

Tidigt på morgonen åkte jag till Salong Ibi för att få hjälp av min frisör Helene att sätta upp håret, det började med en massa toupering och spray.

I slutänden blev det en så här stor fin knut i nacken med två vita svalor som förövrigt fick vara med både lite här och där på trycksaker och i dekoration.

Claire från Clinique kom för att sminka mig så det skulle hålla hela dagen för tårar, kramar och fotografering.

Klänningen hängde och väntade och jag längtade efter att få ta på mig den på riktigt efter alla provningar hos sömmerskan.

Rosettskorna var ingådda.

Medans jag var hos frisören var M. hemma med sin marsalk och gjorde sig iordning.

Det var inte helt enkelt att få på sig klänning och underkjolar så att inte håruppsättning och smink blev förstört.

Alla fick hjälpa till att snöra ihop och fixa.

Jag och min tärna var nu redo för dagen.

Packade in allt i bilen, jag fick knappt plats med hela klänningen, tur att det inte var jag som skulle köra! Så åkte vi för att bli fotograferade.

1 kommentar:

Carolina Sins sa...

Fint!
Såg förresten ditt sms om bröllopsbilder så ska ladda över den och skicka till dig.