onsdag 15 juli 2009

Nora diversehandel






Den här bloggen börjar bli som en tipssida för antikaffärer men det är ju nåt speciellt att gå in i en antikaffär. Alla gamla prylar som tittar på en från hyllorna, alla har en historia att berätta. Jag får en chans att återuppliva gamla minnen. Inte alltför sällan känner man ingen nån pryl som mormor, farfar eller nån annan hade en precis likadan när jqg var liten. Just nu är jag inne i en period när jag vill blanda gammalt och nytt hemma så då blir det en del besök i dessa affärer. I Nora finns Nora diversehandel med allt mellan himmel och jord.

2 kommentarer:

Carolina Sins sa...

Ser fint ut! Lite som att komma till en annan tid där man hade saker i skänkar och stora lådor och inlagt i fina pappaskar med silkespapper.

Efter ett par butiker/loppisar behöver man dock vila ögon och huvud lite efter att ha varit i "icke-minimalistisk" miljö, typ Vaksala-torg på lördagar här i Uppsala, då är jag trött i huvudet...

Kan du inte visa bild sen på den fina kristallkronan! :-)

Karin sa...

Det kommer bild på den när jag lyckats hänga upp den, just nu ligger den bara i soffan och ser olycklig ut. Måste laga en prisma först oxo...