torsdag 16 september 2010

Möhippan

Den 14 augusti var det dags! Jag var intet ont anande när jag skulle gå och lämna båtnycklarna till blivande svärfar som glömt sina. Utanför porten stod mina kära vänner och skrek surprise! Gissa om jag blev förvånad! Tur att jag var någorlunda snyggt klädd och lite sminkad för det bar iväg med en gång.

Först till Kronobergsparken där det dukades upp champagnefrukost. Det var så himla varmt och skönt just den här dagen vilket var tur då vi skulle vara ute mycket.

Jag fick springa hem och hämta lite kläder, vilket var tur för klänning är inte lätt att rida i! Efter att stadsbönorna kört lite fel ute på landet så hittade vi till Oakwood ranch.

Jag fick den största hästen för jag har ju ridit i många år även om det var längesen nu.

Jättekul att de hade fixat det här och att alla följde med ut i skogen även om de knappt suttit på en häst förut!

Efteråt bjöds det på lunch i det gröna med lantlig inramning. Hade ingen aning om vad som skulle hända resten av dagen!

Det blev biltur in till stan igen, hem till Sofie där jag fick i uppgift att göra en fascinator. Lustigt att jag i ett tidigare inlägg på bloggen skrivit att jag var sugen på att göra en egen. Jag skulle ha på mig den resten av kvällen och jag tyckte att det var en väldigt snäll "utklädnad"

Såhär blev den! Svart med mycket flor och spets och två rosa lovebirds :) M. hade valt ut och skickat med en rosa klänning som passade mycket bra till.

Det blev drinkar och snittar i solen på balkongen och till det utfrågning med närgående frågor.

Ännu en bilfärd tog oss till Berns asiatiska där vi skulle äta middag ute på deras sommarterass.

Berns är så himla fint med sina stora ljuskronor i taket!

När det blev kallt flyttade vi in och drack strawberry daiquirs tills vi alla blev så trötta efter en lång och intensiv dag.
En superdag! Tack så mycket allihopa!!

Inga kommentarer: